Nieuws
In onze nieuwsrubriek houden wij u graag op de hoogte van het laatste ICT nieuws

Nieuws

12 maart 2021

Klantenbinding of houdgreep?

Een paar maanden geleden werd ik benaderd door een potentiële klant. Ze waren op zoek naar een nieuwe systeembeheerder. Na het bekijken van hun automatisering stelde ik de vraag  waarom ze wilden wisselen van ICT dienstverlener. Het antwoord was ronduit ernstig: 

“Wij zitten al zo’n 12 jaar bij onze huidige ICT dienstverlener. Eerst met een paar pc’s, maar omdat wij groeiden als bedrijf werden dat er in loop der jaren steeds meer. Twee jaar geleden kwam de accountmanager van onze ICT dienstverlener op bezoek en hij vond dat wij een professionaliseringsslag moesten maken met onze automatisering. Het advies was om af te stappen van losse pc’s en over te stappen op een terminal server. Dat zou flink in de kosten schelen omdat alle instellingen nog maar op een plek beheerd hoefden te worden. Professionaliseren hadden wij op andere plekken in ons bedrijf ook al gedaan en het voorstel klonk goed, dus gingen wij mee in zijn voorstel. Wij kregen een duidelijke offerte op basis van nacalculatie. Geschat werd dat er twee dagen nodig waren om alles in te stellen. Daarnaast zag het er ook financieel prima uit en wij hebben getekend. Het ging in totaal om 12 werkplekken. De ICT’ers zijn maar liefst 6 dagen bezig geweest en dit alles op nacalculatie. De rekening viel dan ook ruim 2 keer hoger uit dan voorgespiegeld. Natuurlijk hebben wij gereclameerd maar aan de factuur werd niets gedaan. Het antwoord: het werk zat wat tegen en zodoende waren de extra uren gerechtvaardigd. Daarnaast deden we in het verleden best veel zelf. Wij hebben wat handige jongens hier rond lopen en die installeerden zelf een printer of stelden een emailaccount in. Dat ging dus niet meer met de server oplossing die wij nu hebben. Voor alles moesten wij ons ICT bedrijf bellen en alles werd ruimschoots doorberekend. Ook is de server twee keer uitgevallen en dan ligt dus meteen het hele bedrijf stil. Wij voelen ons erg ongelukkig en willen af van de server, de ICT dienstverlener en de hoge rekeningen.”

Dat was dus het moment waarop wij van JPS Computers in beeld kwamen. Wij hebben een offerte opgesteld met snelle HP pc’s en uiteraard op basis van fixed price. In twee dagen was alles vernieuwd en de geoffreerde prijs was tot op de cent ook de prijs op de factuur. Het eenvoudige onderhoud doet de klant zelf en als er wat meer bij komt kijken worden wij ingeschakeld. Overzichtelijk op uurbasis zonder servicecontract en zonder verrassingen achteraf. De klant heeft weer een goed gevoel bij zijn automatisering en wij zijn blij met de uitbreiding van ons klantenbestand.

JPS Computers is de automatiseringspartner en systeembeheerder die u zoekt. Wij zijn een volwaardige, full-service ICT-partner die in weer en wind voor u klaar staat. Wij zorgen ervoor dat uw complete ICT-infrastructuur geheel in topvorm is. Van laptop tot aan server, van draadloze wifi netwerken tot complexe netwerkstructuren. Bel ons eens om te kijken wat wij u voor u kunnen betekenen. Tel. 055 578 91 00 of 06 487 636 07.